fredag 9 september 2011

Note to self

Nu jävlar nu har jag köpt pulverpåsarna. Det innebär att jag i månaden kommer att lägga ca 2000 kr på min "mat". Det är ju mycket mindre än vad jag i normala fall lägger ned på föda. Jag äter ute ganska mycket restaurang och lagar mycket mat hemma. Jag är ju som ni har märkt en riktig gourmet. Jag gillar ostar, kryddiga korvar, skaldjur, fisk, bra tillrett kött, fräscha grönsaker, frukt. Dvs allt som är gott och gjort med finess. Men nu blir det inget mer av det på ett tag för jag måste liksom bryta ner allt och börja om från scratch därför väljer jag en lågkaloridiet. Jag ska alltså äta shakes, soppor och gröt endast under ett par veckors tid. Det kan bli kortare och det kan bli längre. Men poängen är att jag ska uppskatta mindre portioner och annan typ av livsmedel än den jag är van vid. Herregud jag väger ju 137 kg och tänkte köra hårt och hamna under 100 strecket sådär lagom till till nyår om det nu ska gå. Men ingenting är omöjligt!!

1 kommentar:

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.