fredag 9 september 2011

Market me

Skrev om min profiltext på Ok-cupid. Men det är lite svårt att beskriva sig själv för man är ju komplicerad och sammansatt. Jag tycker inte om folk som skriver att dom är glada för man är ju inte glad hela tiden. Det är ju fan ingen. Man är ju både ledsen sur och arg och besviken och otrevlig och missunnsam. Fast å andra sidan om man nu ska sälja in sig själv som vilken vara som helst så är det väl inte bra att framhäva sina negativa sidor. Man ska ju trycka på det som är bra och fantastiskt och unikt med en själv. Jag är väl trots allt ganska ödmjuk och snäll människa. Jag har ju mina bitchiga och manipulativa drag också. Men kanske inte mer än någon annan. Sen är jag generös med både materiella saker och idéer. Jag tycker att man särskilt ska vara generös med det sistnämnda för man får så mycket tillbaka om man delar sina värderingar och ståndpunkter med andra.

Idag tänkte jag plugga. Verkligen begrava näsan i böcker. Ikväll blir det ankbröst med granatäpple och mynta. Jag hittade ankbröst till extrapris på Ica Folkungagatan. De bjöd på tårta för att de firade att affären var färdigrenoverad. Jag som inte borde äta tårta. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.