måndag 19 september 2011

Mat och toaletter!

Köpte en svart trenchcoat. Den var i Storlek 54 och lite tight över bysten men jag ska nog fixa att bysten blir mindre för jag är ju numer en viktväktare igen. Var på viktväktarmötet och jag var helt garanterat den största människan i rummet. Där var många tanter som typ kanske hade 7 kilos övervikt också jag som har 70 kilos övervikt! Men vafan vad spelar det för roll, det vi har gemensamt är ju att vi vill ändra på vår livsstil. Ledaren för kursen började typ gråta när jag kom fram till henne och när jag berättade om min sjukdom och medicinering som delvis lett till övervikten och sa med darrande röst att jag ska hjälpa dig. Så stack hon till mig sin emailadress och sa att jag skulle maila varje gång jag började tvivla eller motivationen tryter. Åh det ska jag fan göra alltså. Det var ett bra initiativ från hennes sida. Till middag blev det stekt kycklingbröst, kokt broccoli, ris och lite lättmajonnäs samt stekta kantareller och det var typ max 16 propoints. Jag får äta 47 propoints per dag. Haja det. De flesta startar på typ 35 propoints. För er som inte vet så räknar man inte kalorier i viktväktarna utan propoints. Varje livsmedel har ett propointsvärde. T ex så är en banan 0 medan en GB Sandwich glass är 6 propoints. En pizza är hela 43 pp!!

Fan alltså jag hamnade tillslut på plats två på studentlägenheten. Det var någon annan jävel som hann före men jaja man vet ju aldrig den personen kanske har en massa betalningsanmärkningar och oreglerade skulder och då blir det jag som får lägenheten ändå. Man kan ju alltid hoppas.

Den här videon sätter fingret på att det här är den första dagen på mitt nya liv.

1 kommentar:

  1. Lycka till med VV Bea! :-) Försök hålla dig till ett sätt nu så går det nog bra!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.