tisdag 6 september 2011

Äpplet

Pappa har skrivit ett bokmanus. Jag ska också göra det för äpplet faller inte långt ifrån trädet. Igår sa pappa att jag såg jättefet ut och då blev jag ledsen. Men det är ju sant. Jag är ju jättefet. Jag vågar inte sätta min fot på Sats där jag har kort för att jag är så stor. Men jag tror egentligen inte att någon bryr sig.

Jag tvättade idag åt två pensionärer. Jag hade tänkt att plugga men gjorde inte det. Jag ska plugga idag det är något som är säkert. Jag har ju i varje fall rejält med sittfläsk hahaha.

Det är inte så mycket som har hänt idag så jag vet inte vad jag ska skriva. 

Jag får ibland storhetsvansinne och tror att jag har större inflytande än vad jag egentligen har. Jag är ingen dussinmänniska. Jag är nonkonformist och det betyder att jag inte lever enligt normerna och försöker att fjärma mig från samhällsstrukturen. Man ska gå mot strömmen och sticka ut. Man ska inte bry sig om vad folk förväntar sig av en utan gå sin egen väg. Men tror inte att det är så många som vet vem jag är. Fast jag är ju inte anonym. Jag går ju ut med mitt riktiga namn.

Jag skriver den här bloggen för att jag vill dela med mig av mitt mörker. Jag tror att det finns en massa som känner igen sig i det jag skriver. De kanske inte håller med alla gånger men jag tror att min röst ändå är viktig lika mycket som andra bloggar är viktiga.

2 kommentarer:

  1. Jag blir bara ledsen om folk säger saker om mig som inte är sanna. Jag VET att jag är överviktig och också att jag kan bli av med den om jag bara lägger manken till, men jag snedtänder inte eller tar illa upp om någon anmärker på det - eftersom det är sant. Om nån kallar mig korkad däremot, då jävlar!

    SvaraRadera
  2. Att kalla någon "jättefet" är elakt. Att säga det till sin dotter är oerhört elakt. Visst är du överviktig men du vet ju hur du ser ut liksom. Tycker inte att det finns någon anledning att säga en sådan sak.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.