söndag 18 september 2011

Bättre självkänsla

Jag ska gå en kurs i hur man får bättre självkänsla. Jag tror att det är bra för mig. Vi ska träffas några gånger i månaden och prata några stycken och göra övningar. Min självbild är jävligt skev. Självförtroende har jag gott om. Jag tror jag fan att jag är bäst i världen! Jag har alltid fått höra att jag är så bra på att göra saker av lärare och arbetsgivare och vänner. Men det är det är hur jag uppfattar mig själv den jag är när jag inte presterar som inte är funktionell. Jag tycker inte att jag är värdefull som människa genom att bara vara utan jag måste göra en massa saker och förverkliga mig själv. Ta det här med att jag vill bli författare. Jag älskar ju visserligen att skriva men vad är det jag söker egentligen. En partner, status, pengar? Ja jag vet inte. Men det är som om jag drömmer om ett genombrott för att då bli någon. Nu tror jag att skriva är mitt kall så jag ska ändå fullfölja mitt projekt ändå. Men jag vill ju bli hel. Ni behöver inte vara oroliga för det är inte scientologerna jag ska till utan en politisk och religiös obunden sammankomst. Jag berättar mer. To be concluded!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.