onsdag 7 september 2011

Fel dörr

Manusträffen var en stor besvikelse. Jag gick därifrån innan sessionen var slut. Det var absolut inget fel på handledaren. Hon var jättebra. Hon hade skrivit manus till så som "Rederiet" och "Skilda världar"och "Vänner och fiender. " Men det var liksom mest de andra deltagarna som jag kände att Gud det här kommer bara inte funka. Som vanligt var det ett par medelålders gubbar som skulle ta sig i ton och hålla låda. Det verkar som att de älskar att höra sin egen röst eftersom de ska prata hela tiden. Sen var det en kille som hade skrivit ett manus som vi fick läsa som jag inte förstod ett dyft av. Alltså  missförstå mig rätt jag tyckte inte manuset var dåligt men det var liksom alldeles för långt och ologiskt. Jag kan ju inte påstå att jag skriver bättre manus jag iofs. Men det tog typ 1 timme att läsa igenom manuset inklusive handledarens kommentarer. Jag kände att jag bara hade klivit in igenom fel dörr. Det var inte alls kul. Så jag gick. Mitt manus med arbetsnamnet "Ridtur genom stan" förblev oläst. Jag fick ju ändå  ut något utav det handledaren sa om den där killens manus så det var inte helt bortkastat. Men nästa gång så är inte handledaren med utan vi skulle sitta själva och läsa varandras manus. Så då tänkte jag att nä jag ger fan i det här. På vägen ut så sa jag också inför alla att det kändes fel och då blev det liksom lite pinsam stämning. Jag kunde ju bara ha gått. Jag behövde ju inte säga något. Typiskt mig att vara dramaqueen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.