tisdag 20 september 2011

My God

Gud tur att jag hade lite dödtid för jag läste igenom det här diskussionshäftet inför självkänsla mötet och jag blev fan i mig mörkrädd. Personen som skrev det har en totalt svart och fragmenterad världsbild. Innehållet är hemskt spekulativt och aggressivt. Han säger att vi människor är spegelbilder av ett skevt samhälle. Att de allra flesta av oss är oförmögna att uppleva äkta kärlek och att vi inte lever i nuet. Han påstår att han är religiöst och politiskt obunden men han tar ställning, kläcker ut sig åsikter och genom det propagerar för något slags kommunistiskt samhälle och en österländsk filosofi. Fy!!!! Tur att jag har huvudet på skaft. Eller tycker ni att jag ska gå ändå? Bara för att se vad som händer?

1 kommentar:

  1. Det känns ju inte som en diskussion om självkänsla utan ett enda stort "tro fan inte att du är nåt". Så jag skulle inte ha gått, jag hade bara blivit sned och sagt fula saker.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.