söndag 4 september 2011

Crazy horse

Gud så trött jag är. Vet inte vad det är med mig men jag vill liksom bara sova. Igår jobbade jag på hemtjänsten och missade därför min bästis födelsedagskalas. Hoppas hon inte blir allt för arg men jag kunde liksom inte tacka nej till arbetstimmarna. Jag får ju inte så mycket från CSN. Juste ja jag skulle lägga upp ett tidsschema för hur mycket jag ska plugga.

Söndag 4/9: Läsa texten av Thomas Schatz och texten av Philip M Napoli


Måndag 5/9: Läsa texten av Mathieu & Strandvad.

Det är viktigt att man är påläst när man ska gå på själva föreläsningen så att man hänger med och fattar det som sägs. Jag brukar alltid anteckna men jag läser sällan det jag har skrivit men det kan vara bra när man ska skriva tentan och behöver veta vad läraren tycker är viktigast på kursen.

Vet ni att jag har blivit en jävel på att söka efter böcker och tidskrifter både på nätet och på bibliotek. Det kan vara bra att kunna. Ja menar nån hjälp kan man ju inte räkna med att få, man måste söka och sålla ur informationen själv.

Jag har anmält mig till en manuskurs som går på filmcentrum på onsdagarna. Jag ska ha med crazy horse manuset då.  Vill någon läsa manuset så maila beatrice.wahlberg@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.