tisdag 3 april 2012

Stora Äpplet

När jag var 20 år gammal år 2000 så flyttade jag till New York för att gå på en fotoskola. Jag kom ihåg att jag längtade hem så fort jag kom dit. Jag tyckte att alla människor var så hårda och tuffa. New York är en världsmetropol och det är liksom ingen lek när man är där. Efter mycket om och men så fick jag iallafall ett eget hem i Queens. Det var skitsunkigt och äckligt och kryllade av möss och kackerlackor. Ändå var hyran på 11 000 kr i månaden. The landlord alltså hyresvärden var en sydamerikan som jag inte våga skriva ut namnet på ifall han googlar sig själv.  Han var galen!!! Say no more!!

Skolan var väl bra men jag mådde inte bra. Jag kände mig ensam och utanför. Jag kom aldrig in i gemenskapen riktigt. Jag kände mig bara fel och missanpassad och visst är New York fint men jag kunde inte njuta av att vara där. Hade jag fått backa bandet hade jag väntat ett par år med att åka dit. Jag åkte hem året därpå och kände mig rätt misslyckad. Jag blev inte fotograf inte för att jag försökte utan för att jag inte ville.

Jag längtar ändå tillbaka till Usa men då ska jag inte göra om exakt samma misstag utan göra nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.