onsdag 4 april 2012

Äktenskapet

Äktenskapet ja tanken på det skrämmer mig lite. Jag har ju inte haft något förhållande man kan hänga i julgranen direkt och det har väl delvis berott på otur fel killar har kommit min väg och så har jag inte velat binda mig till en person. Att vara juridiskt och själsligt bunden till en och samma person är det så kul? Visst har jag också en förmåga att älska och bli kär och bara vilja vara med den lycklige men jag behöver också massa frihet. Jag vet inte det är ett dilemma det där frihet kontra trygghet som spökar. Vissa tjejer drömmer om att gifta sig men jag är inte en av dom. Jag gör det om det känns rätt men inte för sakens skull utan för att jag älskar personen. Jag vet många gånger jag velat säga jag älskar dig, därför lämnar jag dig ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.