tisdag 17 april 2012

Kämpen

Jag som är så dålig på att läsa måste komma igång nu. Jag beställde Knausgård "Min kamp" 1 & 2 på pocket. Läste att karl'n har sålt över 200 000 böcker. Han verkar vara en riktig mansgris som skådar sig själv i naveln. Men skriva kan han och jag hoppas han kan väcka läslusten i mig. Jag tror det!

Jag mår väl och okej men får inte saker att gå ihop. Jag har skitsvårt att koncentrera mig och jag orkar inget. Pappa sa att det gäller att man bara kommer igång. Jag vill bara sova. Det känns svårt att navigera sig fram i livet. Det är stiltje och jag har ingen vind i seglen.  Vet inte varför jag är så moloken. Jag har kul ibland och lever upp som när jag var och fikade med min coach. Men sen kommer jag hem så kommer eftertänksamhetens kranka blekhet över mig. Eller mer känslan av att jag inte duger nåt till att ingen vill ha mig osv. Ja så är det. Men jag måste bemästra dessa känslor inte vältra mig i dem. De får liksom inte bestämma och förstöra allt. Det är vissa saker jag måste kämpa med. Jag kommer alltid att få göra det. Som det här med ordningen t ex. att jag har hela och rena kläder på mig. Att jag gör något vettigt om dagarna osv. Jag förstår inte vad det betyder att man älskar sig själv. Man kanske ska visa sig själv respekt och ta hand om sig själv på bästa sätt. Man kanske ska vara lycklig i alla fall så gott det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.