söndag 15 april 2012

Idag

Solen kom, det var varmt och fint och härligt där jag satt på Wayne's coffees uteservering korsningen Götagatan/Högbergsgatan. Sen kom det en jävla idiot och förstörde allt. Han bara you're beautiful can I sit down. Jag bara:  no I'm waiting for somebody, Fast jag inte gjorde och han bara okay och vägrade att gå. Så jag var tvungen att resa mig och gå in på caféet och när jag kom tillbaka var han borta och jag satte mig på min plats igen. Jag fick dåliga vibbar av honom, han kändes läskig. Om det hade varit någon annan hade han kanske fått sitta och prata med mig vid mitt bord. Men denna langade säkert heroin eller nåt. Han var bad news.

Jag gick och köpte 154 gram lax och massa grönsaker. Kunde inte slita mig från brie osten med piri-piri så den slank ner i varukorgen. Nu har jag suttit i flera timmar och läst bloggar. Jag har läst småbloggar mest. På Pocketshop fanns en bok av Jonathan Franzen- Frihet. Jag var på vippen att köpa den men jag gjorde inte det. Nu ska jag läsa någon av de böcker jag har hemma. Mysigt och ligga i sängen och läsa en tjock roman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.