söndag 15 april 2012

What's cooking?

Har hela dagen för mig själv. Det känns bra. Jag ska inte låta något överskugga denna dag. Det enda orosmomentet är min sabla uppsats. Måste hinna klart i tid. Det är bara 10 dagar kvar till grovmanusinlämning.

Tittar på en video med grundaren till bandet Brian Jonestown Massacre och han pratar om att göra musik och hur han länge bara konsumerade musik lyssnade på den och älskade den men tänkte länge att han inte kunde spela själv men så gjorde han det en dag bara men han tycker fortfarande inte att han är en så bra musiker. Han säger att på tv finns det såna här matlagningsprogram där allt ser så lät ut att vem som helst kan svänga ihop en jättegod maträtt. Jag vill ju lära mig att spela gitarr och jag har en akustisk, men jag tycker att jag är så dålig. Det är ett problem jag har har jag märkt att jag på förhand bestämmer mig för att jag inte kan och då blir det liksom inget utav det alls. Men jag menar popmusik är ju ganska enkelt, visst krävs det kunskap för att skriva en låt men det är ju bara några ackord så lär man sig kompa i lite olika takter plocka lite etc men så särskilt svårt är det ju inte egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.