torsdag 12 april 2012

Fokus

Börjar bli lite småstressad över uppsatsen. Hittar ingen relevant litteratur! Men jag ska åka till Södertörns högskolebibliotek idag. Det ordnar sig.

Efter att jag varit på St. Görans sjukhus och lämnat blod så gick jag en promenad till Ritorno vilket är ett av mina favoritcaféer i Vasastan. Det är så trevligt och avslappnat där med  massa olika tavlor blandade om vartannat på väggarna. Min favorit är den nakna tjejen som står framför stadshuset. Den etsar sig verkligen fast på näthinnan.   Det jag gillar med Ritorno är också att man får vara ifred. Ensam bland många. man känner sig inte såhär uttittad som man gör på ett sånt här koncept café eller vad man ska kalla det.

Jag gick till Casablanca och lämnade filmerna och hyrde nya. Mest gamla titlar. Bland annat Min odödliga kärlek med Gary Oldman om Beethoven. Hoppas jag orkar se hela för jag vill verkligen men jag är så rastlös vet inte om jag blir det av medicinen eller grundsjukdom eller vad det är. Men jag har svårt att kolla på en film i sträck utan att pausa. Sen somnar jag...zzzzzz

Jag köpte en bok-Fifty Shades of grey av EL James enbart pga av baksidetexten som utlovade att det typ är omöjligt att lägga boken ifrån sig när man har börjat läsa. Men jag vet inte om jag har koncentration nog. Vi får se. Hoppas att det är som de säger för jag vill bli fångad och hänförd. Den är på engelska också och det är bra. I need to improve my English.

Tycker alla bara bantar och tränar hela tiden. Det är en sådan hysteri verkligen. Själv är jag väl värre eftersom jag säger att jag ska banta och träna men jag gör det inte. Men nu ska jag börja med Xenical som fungerar som ett sorts fett antabus. Om man äter för mycket fett mår man dåligt.

1 kommentar:

  1. Fast man mår inte bara "dåligt", man mår DÅLIGT - man får diarréer och akuta magsmärtor om man äter för mycket fett. Det är heller ingenting man bara kan ta ibland eller tro att man kan fortsätta äta som vanligt och ändå gå ner i vikt, man måste äta rätt. Min "fettranson" på Xenical är ungefär 70g om jag minns rätt, inte mer än så. Din fettranson är klart större eftersom du väger så mycket som du gör, men det är inte bara att fortsätta äta som du gör för då kommer du inte att kunna gå hemifrån pga diarréer och ont i magen. Så är det.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.