onsdag 14 mars 2012

ytligt v/s djupt

Jag tror att jag ägnar kanske ett par timmar åt att skriva varje dag. Jag borde träffa en kille som också har skrivarambitioner så kan vi köpa en fyra rums bostadsrätt och ha varsin skrivarlya och sitta och skriva. Om vi vinner på Lotto annars så blir det nog så att vi bor i en hyresrätt i ett miljonprogram i någon förort och vi får sitta och skriva i knäet på varandra då.

Men som sagt det blir nog ingen kille och barn för mig i detta livet. Tyvärr. Jag menar jag har letat och letat efter den rätta. Men jag har inte haft någon större tur. I'm not bitter. I just like to complain. Fast jag vet ju att jag ofta vill ha de jag inte kan få och flyr från de som skulle vara bra för mig. Det kanske många känner igen sig i. Ja jag vet inte.

Men skit i det. Jag är relativt lycklig ändå. Jag har min smärta och lever med min tristess och kämpar mot  ytliga saker och mer tja djupa.

2 kommentarer:

  1. när man inte letar och tänker så mycket kring det så brukar det ju dyka upp, när man minst anar det likson ;) jag tror i varje fall att du visst kommer få barn och en fin man vid din sida, oavsett när så hoppas jag du fortsätter med inspirerande skrivarandan :) kramar

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.