onsdag 28 mars 2012

Toner

Jag har lyssnat på Beatles hela dagen idag och igår. Det måste vara världens bästa band! Så fantastiska låtar. Alla har ett minne till Beatles. Nu lyssnar jag på "A day in the life". Jag älskar hur låten byggs upp till ett crescendo och att John sjunger en vers och Paul en på varsitt vis. " I want to turn you on" sjunger John undrar om han tänkte på Yoko Ono då. Haha. Penny Lane är lätt att sjunga med i och man får verkligen lyckokänslor av melodin. Strawberry fields  är en egen värld osv.. Vilken är din favoritsång med Beatles och varför?

Mår lite dåligt idag fortfarande. Känner mig fjärmad från omvärlden.  Jag måste gå till biblioteket där och sitta och skriva ett litet tag. Det känns klaustrofobiskt. Vet inte om jag pallar. Jag har börjat sitta och småpimpla rödvin på kvällarna efter jobbet. Ibland tar jag mig en whiskey.  Det får mig att slappna av men det är inte bra för hälsan och vikten så jag ska sluta med det.Många tycker att man sak se sig själv i spegeln och säga att du är värdefull. Men jag vet att jag är värdefull men jag tycker inte om min egen spegelbild för det.

Jag tror jag promenerar in till stan i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.