söndag 25 mars 2012

Delad glädje-dubbel glädje

Jag fick ett glädjebesked. Min syrras bästa kompis är gravid. Hon är snart 40 år och har kämpat i flera år. Jag är jätteglad för hennes skull. Själv så känner jag ingenting när jag ser mammor med bebisar på stan. Jag vet inte om jag ska skaffa barn. Vi får se. Jag tog färjan över till Djurgår'n och där kryllade det av unga par. De såg kära ut och det var så fina. Jag kände lite smärta för ett ögonblick. Sen satte jag mig på en parkbänk och skrattade och ömsom grät. Olika känslor bara sköljde över mig. Jag var så glad över denna dag och detta ögonblick men ändå så ledsen över att vara själv och inte kunna dela med någon.

Jag kände kraften bara sina. Jag tänkte att om jag bara går dit så kanske han står där. Eller där brukar det finnas snygga killar osv. Sen tänkte jag jag skiter i att leta. Det är inte lönt. Så jag gick hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.