torsdag 22 mars 2012

Unik

Jag tycker att det får vara nog. När ska vi sluta hata våra kroppar? Om någon kille sa till mig att jag var för tjock och borde gå ner i vikt skulle jag ge honom en smocka. Visst jag är tjock men ingen ska säga det till mig. Det är ju inte det att jag inte är medveten. Jag vet många tjejer som är ihop med killar som säger att dom är för tjocka när de bara väger 50 kilo. Idiotkillar. När jag var 15 var jag ihop med en kille som inte vågade ta hem mig till sina föräldrar för att jag var "tjock". Hans föräldrar bodde i Djursholm och där råder i allra högsta grad anoroxiaidealet. Sjukt om något! Så för i helvete tjejer gör inget med din kropp för nån annans skull. Dina bröst är inte för små, dina lår inte för tjocka. Du är fin som du är. Ingen är som du. Du är unik.

1 kommentar:

  1. Kloka tankar och värda att återkomma till ofta!
    Man ska vara snäll mot sig själv och andra. Vi dömmer så mycket idag. En liten dommare på ena axeln som ska ha åsikter om precis allt... Bra att du peppar oss att tycka om oss själva!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.