tisdag 27 mars 2012

Problem

Har problem med ekonomin. Jag har fått stora likviditetsproblem. Det är mitt eget fel för jag slösar. Men jag ska mota olle i grind. Jag har inga skulder hos kronofogden än. Jag ska justera allt så att jag klarar mig. Man får mätta munnen efter matsäcken helt enkelt. Nu ska pappa leka ekonom i lyxfällan. Han ska kolla på alla mina papper och så gör vi en budget. Det ska gå. Jag ska sluta hjälpa alla fattiga människor och inse att jag själv är en fattig människa och hjälpa mig själv istället. Jag sa till Kasper, min gamla kompis att jag gjorde av med 100 000 på ett år och han är civilekonom men han tyckte inte att det var så farligt. Han sa att "jag skulle bli orolig om du hade sagt en miljon."

Jag ska göra mig av med alla onödiga utgifter nu. Det går och ändra sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.