fredag 9 mars 2012

Hjärngymnastik

Igår gick jag omkring på Söder i och med jobbet. Jag trivs med att jobba i hemtjänsten men det är lite ensamt ibland. Man sätter sig ibland på en parkbänk på t ex Ringvägen eller Magnus Ladulåsgatan och frågar sig kommer folk tro att jag är en pundare nu? Arbetet med C-uppsatsen blir ju också ensamt. Då sitter man på bibblan och slår i böcker. Ingen att prata med alls har man. Det är karaktärsomdanande att sitta sådär ensam och umgås med sig själv och läsa böcker och insupa kunskap. På första C-uppsatsmötet pratade vi om skrivandet och på vilket sätt vetenskapligt skrivande skiljer sig från t ex journalistiskt skrivande och så kom vi fram till att uppsatsskrivande och dylikt är instruerande och mer lik en tvättmaskinsmanual är en tidningsartikel i samma ämne. Det låter ju hot! Men det är intressant. Man skriver och bygger materialet på referenser så utreder man något. Man har en frågeställning eller ett problem. Jag skulle gärna bli kvar i universitetsvärlden faktiskt. Om jag nu gör bra ifrån mig. Vi får väl hoppas på det bästa. Tänk er mig undervisa! Tror att jag är för osäker på mig själv för det men man kan ju utvecklas.

Jag är inte dum i huvudet. Kanske lite lat bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.