söndag 25 mars 2012

Jobbis

Många kanske undrar hur jag försörjer mig. Jag jobbar extra inom hemtjänsten. Jag har 105 kr i timmen men det blir ganska mycket kvälls och helg ob. Första gången jag kom i kontakt med hemtjänsten var i februari 2000. Jag var i behov av ett jobb, jag jobbade lite på UFF när det fanns men jag fick sparken. Det var kort före allt lades ner och de blev av med 90 kontot. Kände att jag inte passade in där. Med hemtjänsten tyckte jag var ett helt okej jobb. Visst är det mycket att man ska torka bajs och lyfta tunga tanter men det handlar ju om att man ska hjälpa en annan människa som är gammal och sjuk. Jag har utbildad mig till fotograf och filmare men jag har av olika anledningar inte kommit in i den branschen. Men jag är inte bitter över det! Jag var praktikant på ett produktionsbolag för 5 år sedan. Men jag blev sjuk då det började gå bra så jag fick sluta. Men jag har lagt det bakom mig. Det är bara att se framåt. Jag läser filmvetenskap nu och jag vet inte om det kommer att leda till nåt jobb. Men jag läser för att jag tycker att det är intressant. Vi får se hur det blir i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.