onsdag 7 mars 2012

Det gäller livet

Nu har jag lämnat blodprov. Pappa som är läkare skrev en remiss till provtagningen för han och jag oroade över om jag skulle ha diabetes eftersom jag väger så mycket.  Så nu får vi se. Det kommer då att röra sig om diabetestyp 2 och jag måste då ta tabletter men inte sprutor gudskelov. Alltså måste jag gå ner i vikt då det främst handlar om min hälsa. Om jag bara går ner 25 kg kommer jag göra jättestora hälsovinster. Mindre jobbigt att gå eller vagga fram som jag gör nu och mindre jobbigt att böja sig ner. Så nu har jag packat väskan och tänkte bege mig till Sats där jag ska cykla och gå på löpbandet!! Det går att gå ner i vikt. Det beror på vad man har för inställning. Tycker man redan från början att det ska bli tråkigt och jobbigt så kommer man inte röna någon större framgång men tycker man att det ska bli kul och skönt att byta livsstil så är man mer rätt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.