söndag 18 mars 2012

Förkovra mig

Sov som en bebis i natt. Det kan vara skönt att bara vara hemma och ta det lugnt på lördagskvällar. Jag jobbade lite innan det. Jag känner mig så misslyckad som inte har något riktigt jobb. Jag jobbar ju extra. Det blir aldrig något utav mig. Men jag tänker att jag får ju fördelar också utav att ha det såhär. Jag får ju tillräckligt med inkomst för att kunna vara ledig om dagarna och skriva c-uppsatsen. Det skulle jag ju inte om jag jobbade heltid på t ex ett produktionsbolag för då måste man ju satsa på det. Folk är i regel så negativa när man säger att man pluggar Filmvetenskap. De säger: "Jaha vad blir man på det?" Då säger jag: " Välutbildad hemmafru." Klart att det inte är en yrkesförberedande utbildning men man kan läsa sig till en examen och med den examen kan man komplettera med lite annat och få en jättebra utbildning. Tycker att folk är så misstänksamma mot humaniorastudenter. Man bara: "Men ursäkta jag försöker faktiskt skaffa mig en utbildning, you dumbass."

Men visst jag kanske skulle hoppa på någon yrkesutbildning så att man verkligen blir något. Men jag får alltid dåligt på högskoleprovet och kommer aldrig komma in på nåt som jag vill. Men man ska inte forcera saker. Det kanske är bäst att köra på den linje jag har valt. Jag har ju faktiskt aldrig gett upp utan kört i samma spår i åratal. Eloge till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.