torsdag 8 mars 2012

Inte lätt alla ggr

Idag har jag varit rökfri i exakt 90 dagar. Visst känner jag röksug ibland men det är övergående. Oddsen var ju lika dåliga som att lyckas sluta röka på egen hand som att lyckas gå ner i vikt. Så då borde jag ju kunna fixa det sistnämnda också. Ni minns väl hur jag pratade om att jag alltid rökte. För det gjorde jag ju hela jävla tiden! Och nu pratar jag ju om hur och vad jag äter för det gör jag ju också mest hela tiden. Nu ska jag fortfarande äta mycket men rätt saker som frukt och grönt. Sen ska jag träna för att jag tycker att det är kul inte för att jag måste.

Jag var på SATS Medis igår men jag tränade inget för att mina byxor jag hade tagit med mig var för små. Det går liksom inte över min väldiga mage så att jag ville inte träna och visa halva röven. Så nu gör jag ett nytt försök idag med kläder som passar. Jag ska träna på löpbandet i ca en timme. Jag har bra musik i lurarna.

Jag kan inte säga att jag är helt emot gastric bypass operationer men jag tycker att de beviljas alldeles för lättvindigt och att folk inte försöker själva först. Jag kommenterade i en tjejs blogg och det tog tydligen skruv för hon svarade på kommentaren i ett inlägg. Jag tycker att va fasen om man är tjock så får man väl vara det. Det är som om det är var och varannan tjockis plikt och gå ner i vikt. Jag vill ju ner i vikt för att jag mår dåligt främst fysiskt av övervikten. Ni vet ju att jag var supernära att göra en gastric bypass själv. Men jag gjorde inte det. Och det är jag glad över. I mitt fall var det 5 minuter snack med läkare på vårdcentral och sen 10 snack med kirurg. De kollade inte upp mig alls. Tänk om jag hade haft värst ätstörningarna! Vill tillägga att är ni tjocka skäms inte för den ni är försök äta nyttigt och rör på er för att det är hälsosamt och sen kommer ni gå ner i vikt som en side effect.

3 kommentarer:

  1. Grattis till att du varit rökfri i 90 dagar! Otroligt bra jobbat och det visar ju att du klarar av att bryta mönster. Det är roligt att följa din resa mot ett mer hälsosamt liv.

    SvaraRadera
  2. Gud vad glad jag blir att du inte gjorde en operation!!!! Utifrån det jag läst förstör det verkligen folks liv (ja kanske inte ALLTID men ja...). Det borde finnas nåt annat sätt att hjälpa överviktiga som vill gå ner i vikt. Personligen tror jag på en kombination av terapi och kostråd. Problemet ned överätning är ju ofta psykiskt. Men det är väl för dyrt!

    Lycka till med träning och allt, men kom ihåg att du är fin som du är! Och grattis till rökstoppet!

    SvaraRadera
  3. Grattis till rökfriheten grymt jobbat! Sen är jag också jätteglad att du inte opererade dig. Jag tycker också att det i allmänhet satsas för mycket på operationer istället för supporta överviktiga med kostrådgivning och träningshjälp.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.