onsdag 14 mars 2012

Lady

 Jag känner mig osynlig. Det är som om att min mun rör sig men ingen lyssnar. Det är den här kontaktlösheten i storstaden som är påfrestande. Jag går i staden. Jag passerar tiggare. De är insvepta i filtar. De ropar lady nånting när jag passerar Jag känner ingen empati idag så jag ger dom inget. Jag tänker att de är en del av en organisation. De är nån som får "vinsten" medan tiggarna får lite vatten och bröd. Jag tänker på filmen Lilja 4-ever när Lilja måste knulla med äckliga gubbar på 55+ och får betalt i hamburgare. Fan vad orättvist allt är tänker jag. Vad har jag att klaga på när jag har privilegiet att röra mig fritt och skramla lite med några mynt i fickan. Medan de måste förnedra sig. Ja det gör väl vi alla.Förnedrar oss alltså.  Vi är alla horor för någon. För systemet och makten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.