fredag 16 mars 2012

In the morning

Jo jag har vipkort på Cinemateket igen! Så jag kan se film "gratis" eller kortet kostade ju 650 kr till studentpris men ja menar det blir billig bio efter 15 ggr. Jag såg Kairos röda ros av Woody Allen. Hihi vad rolig och underbar den var. Den utspelar sig på 30-talet i New York och Mia Farrows karaktär är en fattig gift kvinna i ett olyckligt äktenskap. Hon tröstar sig med att gå på bio och plötsligt får en av karaktärerna liv och går ut ur duken fram, till henne. De andra karaktärerna blir jättearga och publiken besviken och det blir en jättestor grej och Hollywoodfolket flygs ner för att reda upp allt medan Mia karaktären och filmkillen är borta. Ska inte säga hur den slutar men den är bra.

Jag har tänkt på det där med vikt och operationer. Jag tycker att var och en får operera sig för vilka skäl som helst. Många gör ju det för att de tycker att de ser bättre ut som smala och då får de väl göra det, det är ju deras kropp. Men man måste komma ihåg att det är ett allvarligt ingrepp i kroppen som man inte ska ta med en klackspark. Jag tror också att mycket om hur man ser ut hänger på hur man ser på sig själv och presenterar sig själv. Det spelar nog ingen roll vad man väger då. Man ska inte tänka såhär att om jag bara var smalare skulle jag kunna göra det och det. Gör det nu istället"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.