torsdag 22 mars 2012

career, opportunities

Jag var på Carmen igår med Kasper min gamla kompis från förr. Han är rolig. Jag är jätteglad över att vi är vänner fortfarande. Han är sambo med en tjej och jag vill att de ska få barn för det vore ju bra. Han har gått på Handels men har tröttnat på ekonomi. Han vill jobba med nåt annat än just ekonomi. Man kan ju förstå att man vill byta bana. Själv har man ju ingen fin utbildning i bagaget. Jag hade gärna varit finanskvinna. Gått runt i dräkt och stinkt  parfym och låtsas jobba. Dragit  mig en lina kokain vid festliga tillfällen etc . Nä drömmen vore att vara en bullmamma som kör ungarna till hockeyträningen alla gånger. Men det får man ju tyvärr inte bli. I ett annat liv, i ett annat liv......

Ska bege mig till filmhuset idag och forska lite om de kvinnliga nätverken i filmbranschen. Där ser ni jag är på väg att få en fin utbildning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.