tisdag 27 mars 2012

Brev på posten

"CSN beslutar att skriva av 3890 kronor från ditt annuitetslån."

Tjoho! Jag som trodde min ekonomi var helt körd i botten. Anledningen till att de avskriver är för att jag läst 120 poäng på högskola. Det är styrkt av lagen.

Dessutom.

Jag får tillbaka 1060 på skatten om ett par månader.

Men jag sitter ändå i skiten. Måste låna av farsan så länge och han är inte glad vilket jag verkligen kan förstå. Han hotar att han ska omyndigförklara mig. Men så långt behöver det nog inte gå.

Är skitless på allt och känner verkligen leda och tristess. Tycker alla är så jävla tråkiga. Vill träffa lite mer spännande människor. Jag måste göra lite mer för att rensa ut allt som är trist och tråkigt i mitt liv. Säga upp tråkiga grejer. Längtar till USA.

4 kommentarer:

  1. Vad är styrkt i lagen? /Näsan

    SvaraRadera
  2. Hej Näsan! var jag otydlig?det är styrkt i lagen att man får lån avskrivet när man har överskridit ett visst antal poäng.

    SvaraRadera
  3. Mjaha, där ser man. Det hade jag ingen aning om att det var så. Vilka lån gäller det? De man tagit efter 120 p, eller? /Näsan

    SvaraRadera
  4. Ja efter var 60 poäng får man avskrivet lät de meddela sig!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.