fredag 30 mars 2012

Day for night

Hängde på Filmhuset hela dagen. Läste ca 50 sidor i en doktorsavhandling om lesbisk porrfilm. Drack vin till! Så hade jag pluntan med whiskey. Vad dekadent! Jag lånade med mig den lesbiska porrfilmen (Dirty Diaries) som avhandlingen var baserad på. Undrar om man blir kåt när man kollar på filmen? Min C-uppsats handlar inte om just lesbisk porr men det finns vissa beröringspunkter med mitt arbete och det som man kan läsa i avhandlingen. Jag utgår från i min uppsats om att vi lever i ett patriarkat där kvinnan är underordnad mannen. Jag är intresserad av att undersöka hur de kvinnliga nätverken agerar för att minska den manliga dominansen i filmbranschen. Vad använder de för kommunikationssätt? Hur inflytelserika är de? Når de ut till rätt personer?

Klockan 18 visades "The last Tycoon" med Robert DeNiro av Elia Kazan. Vilken intressant och mångbottnad historia men vad stelt iscensatt. Handlingen i korthet. DeNiro spelar en rik och högt uppsatt filmproducent i Hollywood. In kommer en tjej som påminner om hans stora kärlek och de inleder någon sorts romans medan han håller på att jobba ihjäl sig.
Nu ska jag läsa vidare i avhandlingen. Det är riktigt intressant! Den finns och låna på SFI biblioteket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.