måndag 19 mars 2012

Fikalunch

Käkade lunch på Louie-Louie på Bondegatan. Det var svina-kallt ute och jag hade bara min tunna jacka på mig på vägen dit. Tur att man inte behövde gå så långt. Sällskapet var Markus min fd inneboende. Han bor i Vårberg nu och kanske kan ta över kontraktet där. Vi pratade om ditten och datten. Jag är avundsjuk på Markus att han kan franska lika bra som svenska! Själv tragglade man med skolfranskan och lärde sig bara säga "Je m'appelle Beatrice ( jag heter Beatrice) och t'as une clope?( har du en cigg?) Det sistnämnda lärde jag mig av en nordafrikansk liten tonåring som kom fram till mig i Paris och yttrade dom orden. Man har ju lite språkkänsla så jag räckte fram en cigg och han lommade nöjt iväg.

Man har väl haft änglavakt ibland när man varit manisk. Hängde med några tyska killar när jag var i Berlin till en riktig knarkarkvart i ett betongkomplex. Men inget hände. De knarkade som tokar och jag rökte cigg och chillade. Jag är ju som ni vet inte särskilt intresserad av droger. Nu har jag slutat med ciggen också så nu är jag bara intresserad av mat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.