torsdag 29 mars 2012

Trött

Två dagar i rad har jag tagit mig till Filmhuset för att kolla i biblioteket till min c-uppsats. Jag har gått till lunchrestaurangen och ätit lunch men jag har inte kommit längre. Igår somnade jag i en soffa i foajén. Idag ska jag ta mig in i bibblan. Det är deadline för arbetsplanen imorgon så jag måste skärpa mig. Kanske inte ska äta så mycket mat att jag blir så trött. Men det är typiskt att man gör en så stor grej av något som är ganska litet.

Jag ska träffa sjuksyster på St: Göran idag vid 10. Hon ska hjälpa mig med strukturen i vardagen. Jag har ju problem med att komma ihåg det mest elementära som att borsta tänderna och plocka undan. Hon sa att hon skulle hjälpa mig att ansöka om terapi också.

Känner mig så otroligt misslyckad. Jag är 32 och har inte kommit någon vart alls i livet. Jag tappar jämt intresset för allt jag företar mig. Tycker aldrig att det jag gör är fint nog.

1 kommentar:

  1. Trötthet hänger ofta ihop med att man äter "fel" kolhydrater i form av socker och främst godis tröttar ut kroppen relativt fort, trötthet beror också dels på hur mycket eller lite man äter, alltså om man äter för lite brukar man vara mer trött än om man äter mer, kroppen har svårt att tillgogogöra sig näringsämnen om den inte får i tillräckligligt, skulle råda dig äta gröt med mjölk och massa nyttiga bär till frukost så håller du blodsockret uppet och känner dig mätt längre och sen så tappar du suget efter "onödigt",
    Kramar

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.