måndag 26 mars 2012

Änglar

Måste gå och lämna litiumprov och ska förbi Katarinahuset för sista gången. Vet inte om jag ska ha med mig lite choklad eller nåt. Mozartkulor kanske eller Ferrero Rocher är kanske godare. Jag vet att de knäppa gubbarna och tanterna kommer bli jätteglada. En gubbe har vitt hår och går som en seriefigur med långa gängliga ben. Han kallas för "greven". Vet inte om han är greve på riktigt. Han är i varje fall väldigt bra på att charma butikspersonal så att de ger honom gratis cigg och kaffe. Han måste ju må jättedåligt, jag vet inte vad som har hänt honom men han är en jävligt rolig karaktär i varje fall.

Jag fick ett änglaspel av min syster. Man kan spela själv. Jag fick inspiration. Man kan fråga änglarna hur det kommer att gå med karriär och kärlek. De sa att jag var en entreprenör och att jag borde starta eget. Behålla mitt jobb och börja på liten skala i hemma. Med kärlek sa de att jag skulle ha tålamod. Jag använde mig av såna här redskap för att liksom få ett annat  perspektiv på saker och ting. Man ska inte ta det på blodigt allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.