lördag 17 mars 2012

Lyxigt

Idag har jag känt mig vacker. Jag har inte tänkt så mycket på vikt och att jag måste banta. Istället höll jag huvudet högt och tänkte att jag var värd något.

Vi var på Nordiska Museet jag och min vän I. På båten dit så blev vi utskällda av en arg ryska för att I rökte. Ryskan stod sen och svor. Jag kan inte ryska men det kändes på tonfallet att hon sa typ "jävla horor" eller något i den stilen. Men det är inget att bry sig om!

På museet så blev jag trollbunden av att titta på gamla dukningar från medeltiden och några århundraden framåt. Det rika och välbeställda folket hade råd med stekt svan i sin fjäderskrud och ostron bland annat. Det såg så otroligt intressant och spännande ut och hela upplägget var så likt som de ser ut nu. Tja inget är nytt under solen.

Jag satt i caféet sen och så var det danskurs i stora salen och ett jazzband. Det var mysigt. Det var någon kille som mailade mig. Ja jag höll ju på och låg runt en period för kanske tre år sedan. Just den här killen minns jag inte exakt vem det var men han ville ses igen. Jag sa tack men nej tack! Jag ska leva i sexuell avhållsamhet hur nu det ska gå med min starka libido. Men jag måste på något sett hitta tillbaka till någon form av självrespekt. Liksom det är ju kul att ligga men sen när personen går och man är ensam igen känns det ju inte så skoj. Jag ska bryta detta mönster. Jag vill ju också ha kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.