onsdag 7 mars 2012

Hip to the hop

Gick till Lidl. Jag hatar lokalen och öststatskänslan men det har bra grönsaker och frukt och så köpte jag lite lasagne. En färdig variant som bara är att stoppa in i ugnen. Kostade inte mycket. Sen blev jag lite förargad för jag köpte ju en läpptatuering (dock inte på Lidl)  för 150 spänn, det var 3 läppar i. Men så misslyckades jag att sätta på den första och sen fördärvade jag de andra två genom att tappa dem i handfatet med kranen på. Så 150 spänn i sjön. Något roligare kunde man ju gjort för pengarna! Typiskt mig att vara så slarvig och inte läsa instruktionsboken.

Jag syndade idag med att äta ute men jag tog en sallad på Pause. Det var med rödbetor och chevre. Säkert inte så nyttigt men ändå, Det ju en sallad ingen pizza och jag  åt inget bröd till.

Jag undrar ofta hur en hipster ser ut. Jag går ju mycket på söder där de sägs hålla till och jag kanske är blind men jag ser inga. Kanske har jag en misconception om hur de verkligen ser ut.

3 kommentarer:

  1. Wow.
    vet du vad jag upptäckte nyss?
    Du skriver ofta om vad du ätit.
    Det är helt ok.
    Men när du skriver om något onyttigt du ätit så kommer där genast en genomskinlig ursäkt efter.
    "det var en sallad ingen pizza" osv.....
    Du kanske ska sluta komma med ursäkter som du själv inte ens tror på och stoppa dig själv INNAN du stoppar i dig det du sedan måste bortförklara.
    Det går faktiskt, oavsett invant beteende, sjukdomsbild eller självrespekt.
    Jag lovar, för jag har också varit där.

    Ingen orkar lyssna på dåliga ursäkter. Det är fan en förolämpning mot dig själv och din omgivning.

    SvaraRadera
  2. Bra du fick mig att vakna. Jag förstår precis vad du menar.

    SvaraRadera
  3. Bra att du reflekterar över vad du äter. Att byta pizza mot sallad är ett steg i rätt riktning. Fortsätt kämpa! Små steg och uthållighet kommer ge resultat.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.