onsdag 7 december 2011

Rutiner och vanor

Man bryter en vana. Man skippar smöret på mackan, man går i trappor istället för att ta hissen. Man går till gymmet och tränar regelbundet och får in en rutin. Man äter nyttig mat för det mesta. Man tappar i vikt. Detta låter ju hur enkelt som helst men det är inte så enkelt i praktiken. Jag börjar ställa in mig på att göra en operation. Imorgon ska jag träffa kirurgen och det är ju inte alls säkert att jag blir godkänd. Det finns ju mycket som talar emot. Att jag är bipolär t ex. Men de vet ju det och de kallade mig ändå å andra sidan. Det är märkligt och egendomligt att jag kunde gå upp så mycket. För 6 år sedan vägde jag 75 kg och mådde bra i kroppen. Jag tränade yoga, spinning och gick promenader. Sen blev jag sjuk och började med mediciner blev trött och orkeslös och slutade träna och började äta mer och gick upp mer i vikt. Trist.

Jag var ute igår på Mosebacke och kollade när ett par vänner och bekanta till mig spelade.  Det var kul. Idag ska jag städa och fixa i lägenheten.

1 kommentar:

  1. Det är sådana vanor man borde skaffa sig, verkligen. Jag har 3 trappor upp till mig, man borde ju verkligen orka gå dem men det finns ju hiss. *himlar med ögonen*
    Tusen lycka till med mötet, jag håller på dig.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.