måndag 5 december 2011

Språkpolis

Har aktiverat min profil på match igen för Okcupid i all ära men det var för få killar från Stockholm där och samma gamla nunor som dök upp när man sökte. Jag känner väl lite såhär att vem vill dejta nån som väger 140 kg? Alla killar skriver att tjejen får väga max 70 kg. Det var ju länge sen man vägde det. Men man vet inte kanske har man tur och träffar nån som tar en för den man är. Jag skulle kunna dejta någon stor. Ja menar man faller ju för charm och karisma. Om jag träffar nån i min viktklass kanske vi kan gå ner i vikt tillsammans. Men jag ska gå ner. Jag tror ändå inte att jag får göra en gastric bypass av flera skäl. Så då är det bara att köra själv. Jag har köpt nya träningskläder så ingen ska tänka att inte nog med att hon är tjock hon har fula kläder också. Jag ska laga smalmat och äta frukt mellan måltiderna. Igår var en dålig dag ur matsynpunkt nä jag orkar inte gå in på det. Alla killar som inte kan stava och skriver "posetiv" istället för positiv går bort. Det är sjukt osexigt att inte kunna stava och formulera sig. Inte för att jag är någon expert men man vill att personen ska kunna skriva någorlunda i alla fall. Fast å andra sidan man kan ju vara dyslektiker. Jag har kompisar som är det och det är inget fel på deras intellekt i övrigt det är bara de att de skriver som krattor.
Vi får se men fan skriv inte: han som i jag sade till han. Man säger: jag sade till honom. Använd ackusativ för bövelen. Det var dagens språklektion!

1 kommentar:

  1. Fan vad skönt med någon annan som också tycker att män som inte kan stavning och grammatik går fetbort! Det är helt värdelöst och osexigt dessutom.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.