fredag 2 december 2011

Invigningen

Sov min första natt i nya lägenheten. Det var fantastiskt. Det var så tyst så jag var tvungen att öppna fönstret för att höra lite ljud och på så vis känna mig mer som hemma. Jag är ju van vid brus och larm. Jag hade kånkat dit kaffebryggaren och ett kaffepaket men självklart glömt kaffefilter! Så jag gick till pappa och drack kaffe. Jag måste ju ha mitt morgonkaffe. Jag drömde att det var korridorfest och alla var helt crazy. Hoppas det blir korridorfest på riktigt. Det skulle vara kul.

Nu bor jag alltså inte hemma hos pappa längre utan har en egen lya och det är ju otroligt bra. Bra för min självkänsla och min självständighet. Inredningen består av en röd soffa och en vit säng och så småningom ett soffbord som jag ska få av pappas kompis Berra. Jag tänkte sätta upp gardiner och jag har blommor i fönstren. Sen ska jag väl langa upp en tavla på väggen också. En av farfar Bertil. Eller kanske någon modern konst. Alltså man har sitt egna lilla pentry med spis ugn och kylskåp och det är ju bra. Hade nog inte pallat att dela kök. Så blir folk galna om man lämnar en odiskad tesked. Jag har utsikt mot Skanstull och de södra förorterna. Hade helst haft mot stan men detta är helt okej. Man ser Hammarbybacken, Globen och bilarna som åker längs Götgatan. Man känner sig rätt liten i systemet när man tittar ut.

2 kommentarer:

  1. On the spot!
    1. Man vill flytta
    2. Man flyttar.
    3. Piffar
    4. Känner sig jävligt liten när man upptäcker att det som räknas är me, myself and I.
    5. Tips: Ringa alla och boka upp folk för fika och middagar.
    6. Ring pappa och syrran och önska godnatt på kvällarna.

    KKKRRRAAAMMM! Johanna K

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.