lördag 31 december 2011

Happy new 2012

Som Rönnerdal skuttade med ett skratt ur sin säng så kom jag upp i morse. Jag var liksom oförskämt glad och pigg. Vi går mot ljusare tider. Allt ska bli bättre jag har slutat röka och jag märker redan att jag blivit friskare. Tänderna är vitare och jag flåsar inte lika mycket när jag rör på mig. Detta år ska jag bli av med övervikten one way or another. Lugn, jag ska inte börja med tjack-dieten, en nolltvåa till frukost och till lunch en ärta kanske. Nej jag tar det the hard way. Jag ska gå cold turkey på snabbmat och godis och läsk tom light läsk för det är inte bra. Mina nyårslöften indelat i tråkigt och roligt. 

TRÅKIGT:
1. Gå ner i vikt

2. Inte börja röka igen

3. Spara pengar

4. Vårda mitt yttre bättre och städa mer

5. Ha och göra med myndigheter så lite som möjligt som arbetsförmedlingen och försäkringskassan.


ROLIGT

1. Läsa fler böcker

2. Gå på fler dejter

3. Skriva på min bok

4. Ägna mig mer åt musik som att sjunga och spela gitarr. Kanske skriva låtar.

5. Få bättre självkänsla.

Vad har ni för nyårslöften?? Överraska mig med något annorlunda.

1 kommentar:

  1. Eller, för din egen skull, så sätter du in saker som "gå ner i vikt","inte börja röka igen" och "vårda mitt yttre" under kategorin "roligt".

    Om du inte ser det som något positivt, bra och kul kommer du få det skittufft.

    Hur kan det vara tråkigt att du gör något för dig själv som får dig att må bättre psykiskt och fysiskt och som dessutom kommer få dig att skratta högt av ren glädje och stolthet när du ser dig i spegeln?

    Nä. Skippa kategorin "tråkigt"
    Inget av det lät tråkigt.
    Bara klokt, positiv och spännande.

    Gott nytt år!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.