lördag 24 december 2011

God jul!

När jag var 6 år hittade jag min mamma i garaget. Det var i juletid. Hon hade bara nattlinne på sig och talade sluddrigt. Ambulansen kom och hon blev magpumpad hon hade fått i sig ca 60-80 sömntabletter och lugnande. Jag ville inte att hon skulle tas ifrån mig så jag gömde hennes handväska längst in i garderoben. Det här var på 80-talet tror det var 1986. Mamma lyckades först ta livet av sig 1993. Då drack hon en massa sprit jätte snabbt så att hon dog. Jag var inte hemma då för jag var på ridläger på Gotland. Jag fick aldrig se mamma död men jag ville inte. Vet inte om jag fick välja, kommer inte ihåg.

Men för att hedra mammas minne så tänker jag på henne som den hon var när hon var frisk och sig själv. Jag firar aldrig jul för det är för smärtsamt. Jag har jobbat hela dagen idag! Kanske har jag gjort något bra för någon annan. Vi får hoppas det.

1 kommentar:

  1. Skickar en stor KRAM!
    Vi var på det där ridlägret ihop.


    /s

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.