onsdag 28 december 2011

Top Hat

 Jag köpte fyra skivor av Hot chip för en billig penning. Så nu lyssnar jag på det. Eller just nu lyssnar jag på Icona pop.Det är också bra!!

Igår när jag var i en antikvitetsaffär på Kungsholmen så hittade jag gamla nummer av den gamla porrblaskan "Top Hat". Det är ju en väldigt snäll tidning med oskyldiga nakenbilder och mycket text. De tidningar jag hittade var från 1946-1949. Jag ångrar att jag inte köpte dom. Men jag får väl gå tillbaka.

Jag var fotograf en gång i tiden, inte yrkesverksam men jag var utbildad på en fin skola i New York. Jag minns att det var så många killar där som var såhär ville bli värsta modefotografen och fota snygga tjejer hela dagarna. Jag tror såhär att om en modell ska bli bra måste hon själv tro på att hon är snygg annars finns det ingen fotograf i världen som kan ta en bra bild på henne. Självförtroendet sitter i ögonen och de är oftast de lite äldre modellerna som har det.

Jag vet inte om jag blir fotograf igen. Kanske. Jag har många drömmar. Jag tror att jag skulle kick som ass. 

Jag har tagit lite paus från att skriva på boken men jag ska börja nu igen. De handlar om ångest, självförakt och dålig självkänsla. Men också från att göra sig fri och gå igenom något som förändrar ens liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.