måndag 31 oktober 2011

Vänner och fiender

I morse körde jag och det gick faktiskt bra. Jag kör på Körkortshuset på Krukmakargatan i Stockholm och alla lärare är trevliga och bra. Mina svagheter som förare är att jag tydligen att jag inte är tillräckligt uppmärksam. Jag ser ut som en zombie när jag kör enligt min lärare. Annars så kör jag mjukt och försiktigt. Jag måste även bli mer uppmärksam på skyltar. Jag missar ibland när det blir 30 från 50 i hastighet. Då kan man ju inte få körkort om man misslyckas på dessa punkter. Så jag ska mängdträna detta hemma med pappa.

Har inte hört ett pip från min kompis som jag blev osams med. Jag skrev lite dumma grejer i ett sms till henne för att hon skrev taskiga saker till mig. Jag blev ledsen och reagerade på ett kanske barnsligt sätt. Jag vet inte det känns onödigt att det blev såhär. Hon kallade mig bortskämd och opålitlig och då tycker jag bara men tjena kasta inte sten i glashus för att hon är uppväxt med silversked i handen. Hon får nämligen allt av sina föräldrar. De försörjer henne trots att hon närmar sig 40 år. Jag vet att hon kämpar mot en massa saker och det gör jag med. Vi borde ju hålla ihop.

Bad news, ja jag röker igen. Jag kunde inte hålla mig men jag ska försöka sluta igen. Det måste gå. Min lugnor äro förkolnade.

Idag ska jag plugga som en liten galning. Måste skriva. Ska skriva några rader på boken också. Alma inleder en affär med en äldre man som är gift. Klyschigt va men jag ska göra det hela intressant.

1 kommentar:

  1. Det är lite farligt det där med mediciner, när man ska köra. Om du tar sömntablett på kvällen får du absolut INTE köra på morgonen. Det är att köra drogpåverkad för medicinen hinner inte gå ur kroppen ordentligt. Så tänk på det när du kör. Att du ser ut som en zombie kan de väl inte ha någon åsikt om tycker jag, en del ser ju ut så när de koncentrerar sig. Så enkelt kan det vara. Lycka till med körningen!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.