tisdag 4 oktober 2011

Ruggigt

Har sett två tvåtimmarsfilmer på raken. Den första var en film om att göra film med Ingmar Bergman av Vilgot Sjöman. Det var så härligt att höra dessa dröjande samtal. Nuförtiden i intervjuer så går ju allt sa vansinnigt fort. Sen var ju Ingmar Bergman ett riktigt proffs och det var roligt att se hur han jobbade samt hur han resonerade kring sitt arbete. Den andra filmen hette något Wer wenn nicht wir och handlade om Gudrun Ensslins liv innan hon hamnade i fängelse. Hon var gift med en kille, en riktigt intellektuell typ ja det var ju hon också för all del. De träffades på litteraturvetenskapen på universitetet. Sen stack de till Berlin och Gudrun kärade ner sig i Andreas Baader. Killen som hon var gift med tog livet av sig 1971. Han blev galen när Gudrun lämnade honom. Fast han hade varit ett otroget svin själv innan så han borde ju ha fått skylla sig själv. Jaja den var klart sevärd. Kan jag rekommendera.

Måste plugga seriöst nu. Jag ligger lite efter. Det är så mycket som kommer emellan hela tiden bara. Förkylningen blir värre och värre. Läkaren är sjuk så det blir inget möte förrän han kommit tillbaka. Jag måste ju fixa det här intyget till transportstyrelsen så jag får ha kvar mitt tillstånd. Är inte lika ledsen nu. Det känns som om ångesten kommer på helgerna mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.