onsdag 26 oktober 2011

Kontraktet

  Nu har  jag skrivit på kontraktet för lägenheten i Studentskrapan. Vilket innebär att jag kommer att flytta hemifrån förhoppningsvis en gång för alla. Jag kommer ju inte att kunna bo i Skrapan i evigheter men i varje fall ett par år och sen kan jag ju flytta någon annanstans. Jag kommer att betala 4295 kr i hyra plus el och bredband och tv. Det kommer att bli lite tajt då  ekonomiskt men jag måste ju lära mig att klara mig själv någongång och inte sitta på min säng hos pappa och äta praliner och röka cigaretter som nån sa.

Jag kommer att få ca 80 000 om en månad (ett försenat arv efter mor) och då kommer jag ha råd att köpa lite möbler till lägenheten. Jag vill ha en schysst fåtölj och en riktigt skön säng en fin lampa och bra husgeråd. Nu sitter jag på restaurang och maten kommer in men jag återkommer med budget.

1 kommentar:

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.