tisdag 1 november 2011

Pennan glöder

Om ni vill kan ni få läsa ett utdrag ur boken. Vi gör som vanligt. Rösta på roligt om du vill det. Alma tar ecstasy på en svartklubb, just det kanske är lite 90-tal men hey jag var ung på 90-talet då gjorde man sådana saker. Nu minns jag tillbaka på  ungdomens bravader med ett leende.

Just nu när jag skriver så blir det hela lite ytligt. Men jag vill att det ska bli lite djupare efterhand. Ibland skriver man och kommer åt smärtpunkter. Jag har bara skrivit ett par sidor än så länge och skrivande tar tid. Kanske är jag helt klar om ett år. Det är roligt men också mödosamt att skriva. Karaktären Alma har väl ett par saker gemensamt med mig men sen är hon helt påhittad. Hon ser inte ut som jag, hon har helt andra kompisar. Hon har annan stil men hennes känsloliv är lite likt mitt. Det är kul det här! Pappa trodde att det kunde bli en bestseller. Vad vet jag, kanske det. Men jag tycker själv inte att jag är så bra. Det finns andra som är mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.