söndag 30 oktober 2011

Brain bypass

Lite tom i huvudet idag. Jag tog sömntabletter igår och det måste ha suttit kvar för när jag tittade upp i taket på min lampa så bara började den orma sig och vibrera. Ska sluta ta en massa sömntabletter för det kan ju ändå inte vara särskilt bra. Jag är med i en grupp på facebook där de diskuterar gastric bypass operation. Många visar upp bilder där de rasat kanske 40-50-60 kg och de ser så glada och nöjda ut. Andra berättar om sina komplikationer att det fått tarmvred och gallsten och magsår och det låter ju inte så kul. Jag vet att jag inte har någon motivation just nu att gå ner i vikt på egen hand och det är ju jäkligt konstigt med tanke på att jag är så tung att jag har svårt att röra mig och mår dåligt i kroppen. Men jag vet inte jag har ju varit en aktiv tjej en gång i tiden och jag kan ju hitta tillbaka till henne där hon gömmer sig bland allt fett.Jag kan inte säga om jag ska göra en operation eller inte i dagsläget. Men jag vill ju helst klara av detta själv. Jag läste om en tjej som vägde kanske 40 kg mer än mig och hon lyckades gå ner själv till normalvikt genom träning och nyttig kost. Så det är inte omöjligt. Det är med övervikt sitter ju i huvudet. Det gäller att ändra sina tankar och sitt beteende. Men det är inte det lättaste!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.