lördag 8 oktober 2011

How to be a millionaire!


Jag är medveten om att jag pratar mycket om pengar och bristen på pengar. Jag önskar att jag slapp kolla kontoutdraget hela tiden för att se om jag har råd och att jag ofta behöver låna av folk för att klara mig. Nu är det såhär att jag ska med största sannolikhet flytta till Skrapan till en lya på 21 kvadrat på 18e våningen. Det är en hyra på drygt 4000 kronor och det innebär att jag måste dra åt svångremmen ännu hårdare ekonomiskt. Jag måste sluta röka eller i varje fall dra ner på rökandet och sluta shoppa onödiga saker. Jag hoppas att jag en dag kunde vara ekonomiskt oberoende. Kunna resa och göra roliga saker med dom man älskar. Ha en egen bostadsrätt, en bil kanske och en fin garderob. Vi får se hur det går med min unika affärsidé som jag inte tänker att avslöja här. Jag kommer ju att få jobba häcken av mig om jag drar igång en egen verksamhet. Men det är jag beredd att ta. Drömma kan man ju alltid göra i varje fall.

1 kommentar:

  1. Hoppas hoppas att du får lägenheten! Håller verkligen tummarna för dig så att det blir så.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.