söndag 2 oktober 2011

Vem ska jag tro på?

Hon skulle ha fotat mig igår men jag började må extremt dåligt när vi kom ut till Hellasgården. Jag började gråta när jag såg två familjer komma gåendes med sina barnvagnar. Jag vet inte varför jag är så känslig eller varför jag hänger upp mig på sånt. Men jag är ledsen över att mitt liv liksom har blivit förstört av bipolär sjukdom t ex som jag utvecklade i 20-ärs åldern. Min kompis sa att hon trodde att folk ryggar tillbaka när de märker att man är trasig och så kanske det är också. Jag vet inte jag vill inte vara ensam och singel hela livet. Jag har dock en uppgift i livet och det är att skriva och nu ska jag sätta mig ned och skriva på min roman. Jag vet ungefär vad den ska handla om.

Vi var på Babylon igår. Jag åt Bigos som är en surkålsgryta med kött och korv. Det var gott. Min kompis x åt moules frites. Imorgon har jag läkarmöte klockan 15 då ska jag trycka på att jag ska få terapi. Jag tror verkligen att jag behöver det. Jag har vaga självmordstankar ja de är i bakgrunden men det finns ändå där och det är ju oroväckande.

2 kommentarer:

  1. Mår man riktigt dåligt ryggar folk tillbaka, så är det allra oftast och det förstår jag. Sen finns det sällsynta människor som fortsätter att vara nära, som orkar och vågar.
    Jag tycker absolut att du ska kräva att få terapi, de kan helt enkelt inte neka dig. Du får åtminstone stå på väntelista, men ring varenda jävla dag om det behövs. Stå på dig Bea, och lycka till på läkarbesöket.

    SvaraRadera
  2. Hej, Nathalie här! Läser din blogg lite nu och då och tycker du är fantastisk!!! Kram!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.