onsdag 5 oktober 2011

Keep it on a low

En hemlös kille som jag tidigare köpte "Situation Stockholm " av kom fram till mig igår. Jag var nyfiken på vem han var och varför han hade hamnat i den situation han befinner sig i så vi stod och snackade ett stund. Han sa att han brukar sova på en toalett i Globen. Men mest sov han hos kompisar. Hans tjej hade dött i Thailand sa han så jag tyckte lite synd om honom och gav honom lite pengar. Sen frågade han typ om en dejt men jag sa vänligt men bestämt nej. Egentligen han var ju rolig och glad men han var inte så snygg och han är ju hemlös. Jag vill inte bli sol-och vårad på det lilla jag har! För då skulle han ju bo hos mig gratis och äta av min mat. Jag är ju såhär generös och snäll av mig. Sen vet man ju inte om han går på heroin eller vad det är som har gjort att han blivit den han är idag. Men jag tror inte det. Nåja jag ska inte bjuda hem honom!

Jo jag har en affärsidé som jag hade tänkt att hålla lite hemlig. Liksom keep it on a low. Men jag ska plugga upp min matte så jag kommer in på Företagsekonomi på Universitetet. Jag vill lära mig mer om sånt. Jag tycker det är intressant. Sen kan jag göra verklighet av mina planer. Det handlar i alla fall om handel med kläder.

Jag lämnade in litiumprovet igår. Imorgon har jag mötet med läkaren för han är friskskriven. Skönt. Hoppas han är snäll. Han heter Anders och det låter snällt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.