torsdag 6 oktober 2011

Nangijala

Vi fick tentan idag. Nu gäller det att sitta och skriva tills fingrarna blir blå. Jag ska fan ha toppbetyg på den texten. Det har jag lovat mig själv.

Pappa tror på mig. På min 30-årsdag förra året så sa han att han trodde att jag skulle kunna bli en riktigt bra författare. Jag har skrivit lite men det är mest lösryckta texter och alltså inget sammanhängande.Jag vet ju vad jag vill få fram men det är svårt att liksom inte fastna i klichéer. Samt detta med namn är ju skitsvårt. Det låter ju så pretentiöst allting. Typ Liv eller Henrietta är fina namn men det passar ändå inte i min roman. Jag funderar på att döpa min huvudkaraktär till Alma som jag heter i andra namn. Men å andra sidan så behöver man ju heller inte skriva ut namnet.

Var hos läkaren idag. Litium hade sjunkit till 0.4. Det var inte bra.

1 kommentar:

  1. Nej, det är lite lågt med 0,4. Vad sa läkaren i övrigt? Hoppas att det gick bra. Kram på dig och lycka till med tentan!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.