fredag 21 oktober 2011

Skriveri

Vill skriva på romanen men jag känner ett inre motstånd att gå in i det där skrivarprojektet och jag hittar på en massa ursäkter om varför jag inte kan skriva. Men det är ju bara att sätta sig ned och skriva. Det är inte mer än så. Varför vill jag skriva då? Jag vet inte men jag känner att jag måste få ut det jag känner på papper i fiktiv form då. Jag vill lämna ett vittnesmål från mitt liv, mitt privata helvete. Jag kanske gör det i bloggen men jag vill nå ut till fler. Då är romanen en bra väg.

Boken ska utspela sig i Stockholm och kretsa kring en person som genomgår en livskris och tvingas konfronteras med sitt förflutna. Hon misslyckas med det mesta och motar bort den mesta hjälpen och stödet hon kan få men ändå¨är det hon som är den starka. Jag ska arbeta fram en tydligare ramhandling men det blir ett led i processen.

Hoppas att det går bra att det inte är ett alltför högt pris att betala att skriva en bok i form av ångest och kval. Nä, jag ska inte överdriva åt en ena hållet det ska ju bli kul också. Ren skrivglädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.